marți, 12 octombrie 2010

Brooks b66 1988 a reinviat!!!


Mi-am luat inima-n dinti si m-am apucat de renituit o sa Brooks b66 1989
Initial saua avea aripa de metal de care este nituita pielea la spate rupta intro parte, poate ca majoritatea seilor Brooks din anii 80 sau mai vechi. Mai avea lipsa de asemenea tija care uneste cele doua arcuri jos.
Saua in timp a fost purtata si a devenit foarte ingusta si incomoda nefiind o sa de curse.






Cadrul seii nu a fost niciodata gandit prea bine, chiar ciclistii de curse din anii 50-60 isi modificau modelul b17 (modelil standard de sosea) dupa placul fiecaruia.


Cand am facut rost de aceasta sa nu arata deloc cu un b66 desi pe ea scria clar modelul. Arata foarte ingusta si incomoda avand in vedere ca una din piesele care ii mentineau latimea lipsea iar alta era rupta.




Avand un b66s de dama mai vechi si cu pielea distrusa am scos niturile seii vechi si am decis sa folosesc aripa de spate de la aceasta. Fiind un model de dama si construit cu aripa un pic mai lata cand am trecut la nituirea de saua mea a trebuit sa intind pielea putin pentru a se potrivi pe gauri, ceea ce nu a fost deloc usor..




















Am folosit nituri de alama pline mult mai rezistente si aratoase decat niturile originale Brooks goale si ruginite. Pentru a puta bate niturile cele noi au trebuit crestate finut cu o freza pe mijloc. Partea cu intinsul pielii a fost o provocare, am incercat sa o fac fara sa distrug pielea veche de 20 de ani.


In final m-am mirat putin de forma seii, dar comparand cu un b66 standard sunt chiar identice.


Daca tot am facut-o bucati m-am hotarat sa vopsesc si cadrul seii cu un negru mat rezistent la temperatura si sa aplic un tratament de doua-trei zile sezutului din piele. Acum, cu pielea intainsa dupa cativa ani de stat in ploaie si fara un cadru complet batrana sa brooks parca a prins viata.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu