vineri, 15 octombrie 2010

Metal shaping cu Sebi







In vizita mea cu Sobolanu' la Brasov
la un bun prieten mestesugar de motoare si fierotanii zis Siebica de la care am primit o lectie de "metal shaping".

Aceasta arta a modelarii metalului consta in cazul de fata in incercarea de a obtine o forma volumica dintr-o bucata de tabla de aluminiu.


Sebi face modelarea pe stilul vechi de fierar si anume la ciocan si english wheel (poate si un pic de genunchi,cot,etc...).

Asadar ne-am pus noi, doi baieti vanjosi :)), sa rupem ciocanele pe tabla aceea de 1 respectiv 3 mm grosime.



Am inceput intai cu decalitul materialului pentru a fi mai moale si usor de modelat, apoi cu un sablon din carton am luat suprafata desfasurata a piesei, ca apoi sa inceapa ciocaneala.

Ciocaneala se face intai pe o buturuga gaurita in mijloc ca batand in dreptul gaurii tabla sa inceapa sa se intainda usor. Aceasta operatiune necesita si grija ca materialul sa nu devina prea subtire asadar bataile de ciocan trebuie sa fie constante si uniforme pe suprafata materialului.

Piesa incepe sa capete forma iar suprusurile sunt decupate. Urmeaza sudura cu capacele pe care va fi montata saua, apoi finisarea sudurii si decuparea surplusurilor de material.





Asa ar arata piesa finala dupa finisare.

M-am simtit foarte bine sa invat de la cineva asa ceva.Au fost confectionate doua astfel de codite una de mine sub indrumarea maestrului si alte de maestrul insusi intru a le expunde in raion pentru vanzare.Cine are vreo idee sa isi transforme motorul intr-un cafe-racer stie unde sa apeleze.


Un comentariu:

  1. va salut! cum pot intra in legatura cu Siebica ? sunt din Brasov si vreau sa intreb una alta despre restaurari moto. adresa mea de mail este ser4all@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere