luni, 8 noiembrie 2010

Gazelle Triathlon Trophy FIXED


Imi plac olandezele! Imi plac bicicletele de oras, iar olandezii sunt cei mai buni in asta. Dar dintre toti, un producator de biciclete olandeze mi-a atras cel mai mult atentia si de Gazelle m-am indragostit instant.


La inceput am fost impresionat de veritabilele biciclete de oras olandeze, Gazelle sunt gratioase si suple, flexibile si rezistente, iar cadrele din otel au o lucratura perfecta de la unghiuri pana la mufe si vopsea. Intre timp am dat peste un cadru de triatlon Gazelle, o frumusete. Un cadru de curse din '86-'88 cu o forma si niste unghiuri tare speciale. Are teava orizontala putin indoita, insa nu accidental.




Indoitura nu era de la un sac de cartofi carat pe bicicleta, folosea la ceva, si anume la rigidizare. Pentru anumite marimi de cadru ( lungime si inaltime) unghiurile nu se pot micsora pentru a face bicicleta mai rigida, in schimb cu teava orizontala indoita se obtineau niste unghiuri mai mici la gatul furcii si la pedalier, in tip ce inaltimea si lungimea ar fi putut ramane aceleasi. Cadrele de contratimp aratau un pic mai sifonate de atat deoarece in acelasi timp cu micsorarea unghiurilor, constructorii se gandeau si la a aduce roata din spate mai sub sa pentru un raspuns mai prompt, asadar se indoia si teava de sub sa. Chiar si pe acest cadru se poate observa distanta mica dintre roata spate si teava de sub sa.









Cadrul de gazelle a ajuns o fixie de toata frumusetea. Si nu orice fixie ci una cu un ghidon foarte scurt, poate cel mai scurt!


Radeam la un moment dat si ma gandeam cu ar fi sa ai in loc de ghidon doua cioate de lemn. Fara manete de frane fara nimic.


Vroiam cea mai simpla bicicleta posibila, sa nici nu simti ca esti pe ea, sa te sui si sa mergi natural, fara sa simti ca iti treuie ceva in plus, un aparat de mers si atat! Nu tu viteze nu tu manete, butoane reglaje, zanganeli.

Gazelle e dintr-o bucata! Nu are ce sa se deregleze, sa scartaie sau sa joace, e totul compact ,se simte ca atare si chiar si fara frane, isi face treaba de minune.
Pipa 3T Mutant, butuci Novatec, cercuri Taurus, sa san Marco, cauciucuri Rubena, cadrul pe teaza Reynolds 531.

Cadrul se lauda cu o inscriptie imediat sub sigla Reynolds: "Origineel Gazelle handwerk" care spune totul despre dumneaei.

3 comentarii:

  1. Fain cadrul indoit :)

    Recunosc ca eu sint dependent de vitezele multiple, nu pot trai fara maneta de schimbator pe ghidon.

    P.S. Sobolanul e mortal, faci cu el o echipa a la Mad Max :)

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte tari si pozele :D
    de bicicleta nu mai zic ... imi place de cand am vazut-o prima oara
    @ haymart ... ar trebui sa incerci totusi un cadru d-asta usor cu o singura viteza :) ... pure fun :D

    RăspundețiȘtergere
  3. uaaa, stai sa vezi schimbarea...pe langa manerele de lemn concepute de mne,o sa mai fie o distantiera de pipa tot din lemnm,oricum, mam indragostit asa tare de ea fara frane!mi se pare cel mai liber feeeling,acum are si o roata fata de pista de 26 cu doar 5 spite din alu pe baieu,trebuie clar sa ne vedem zilele astea sau cand pot ca vreau sa ma dau si eu cu minunea ta englezeasca poate un izvor ceva si o plimbarica.
    ps:pozele sunt pe film

    RăspundețiȘtergere