joi, 2 decembrie 2010

Tandem ca pe roate!

Un prieten mi-a spus ca vrea neaparat un tandem pentru el si nevastuica lui. Eu tocmai inebunit dupa ideea de a merge cu cineva care iti sufla in ceafa nu mi-a fost greu deloc sa fac rost de un tandem de modificat si adus pe linia de plutire. Asadar am gasit aceasta copie nemteasca mai mult ca sigur copiat dupa un cadru elvetian.
Saraca era echipata la nivelul unui pegas camping, roti de 26 jante de otel, 3 viteze in butuc frana torpedo, ceea ce la o bicicleta de oras nu ste un lucru rau deloc, aici este pe deplin defavorabil, amandoi participantii la vehicul trebuie sa se coordoneze chiar si la franare, asta nu-i bun..., frana pe fata (defapt in punga) era un cleste obosit care nu functiona deloc pe jantele nefacute pentru asta. Furca, ufff, pai furca ar fi fost prea subtire chiar daca nu ar fi fost stramba de la jumatea gatului, de lebada...


Furca a fost prima schimbare, care a atras dupa sine si schimbarea rotilor cu unele de 28. Nu a durat mult pana sa ii doresc tandemului un set de butuci Shimano Nexus, o echipare care se gaseste in zilele noastre pe bicicletele de oras care se respecta.


Pe langa cele 7 viteze in butuc pe care le-a capatat, tandemul are acum frane in butuc fata/spate, dinam in butuc care ii va lumina calea si jante duble din aluminiu.



Butucul de spate face totul, cadrul nu permite montarea vreunui alt tip de frana, iar in felul acesta a dobandit frane cu actionare la maneta si fata si spate.


























Seile au ramas cele originale Lepper, mai bine zis tot ce a ramas sunt seile si cadrul din bicicleta initiala.







Soneria rotativa Gazelle a completat setul de roti pe Nexus si se potriveste perfect cu schimbatorul rotativ de la mana dreapta. Acum tandemul se aseamana foarte bine cu o gazela anii 2000 de abia scoasa din fabrica.









Noul tandem e gata sa alerge prin oras, mai urcand pe un trotuar sau picand in capcana unei gropi tipic bucurestene, acum sunt sigur ca nu va avea de suferit.





















5 comentarii:

  1. Ha! Asta-i cadrul care statea pe la nea Gelu' prin magazie? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. nu. nu il stiu pe cel de la nea gelu, daca avea ceva, eu ma interesasem la un moment dat dar nu avea nimic tandem.. asta e un cadru de prin turnu severin, il vindea cineva acolo si l-am luat ca era ok la pret.
    mai am un cadru de tandem Peugeot la care lucrez acum ca saracul a fost avariat destul de grav si are nevoie de un transplant de gat de furca.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, stiu si eu cadrul asta :)

    Pe mina m-a vrajit insa cadrul asta :

    http://bucharestcity.olx.ro/bicicleta-tandem-dubla-gazelle-iid-102245333

    Daca as fi avut unde sa-l tin il luam negresit, dar, deh, casa-i mica, iar biclele multe :)

    Misto, frana Nexus pe fata si Nexave pe spate. Cat despre butucul cu dinam, am si eu unul si sta pe tusa, ca mi-e groaza si sila sa rotesc si turbina aia.

    RăspundețiȘtergere
  4. ooo da! il stiu, pot spune chiar ca mi-a scapat printre deghete :)) ala era tandemul de vis al unui oras linistit :)

    RăspundețiȘtergere
  5. da! am salivat si eu la acea gazela superba, asa rau mi-a parut ca nu mi-a ajuns pe mana; am picat prea tarziu :) superba piesa

    RăspundețiȘtergere