N-am stat mult pe ganduri si am unso cu o carpa imbibata in ulei, imbalsamarea otelului vopsit, pe alocuri zgariat ajuta la pastrare fara a fi nevoie de revopsire vreunei piese. Aceasta masina de razboi cu pedale a ajuns totusi la respectabila varsta de 76 de ani, deci am hotarat sa respctam patina lasata de timp otelului, alamei si pielii, materiale de altfel nemuritoare odata ingrijite corect.
Un pic de ulei de ricin pe sa, cateva picaturi pe lant si la butuci inclusiv pedalierul fara a demonta absolut nimic a fost tot ce i-a trebuit pentru a prinde viata din nou, n-am putut rezista tentatiei iar la ora 9 a doua zi dimineata dupa ce a fost adusa am scos-o la o plimbare pe gheata din bucurestiul inzapezit.
Bicicleta dispune de 3 dispozitive de franare: torpedou (frana la pedala) plus drumbrake pe spate plus o frana cu cauciuc actionata de tije pe roata de fata.
De asemenea o gramada de accesorii originale pastrate intr-o stare excelenta, gentuta din piele cu scule ( cu toate sculele inauntru chiar gravate condor).
Rotile sunt originale, desi par mici si intradevar sunt, exista un motiv. Bicicleta este de curier de armata si este facuta sa mearga pe drumuri de tara sau cu noroi, rotile de 26X1/2 (590) , specifice de altfel perioadei, ajuta la stabilitate si previn adunarea noroiului intre cauciuc si aripa.
Este echipata cu doua faruri Lucifer elvetiene care functioneaza perfect, cel mic fiind atasat de dinam.
Butucul spate Sachs Torpedo cu gresor cu capacel care ajuta la lubrefierea butucului fara a fi demontat.
Dinamul, atat de silentios si cu o frecare pe care nu o mai simti odata ajuns a 25 km/h, inertia bicicletei fiind mare , singura ta grija va fi sa nu te opersti din pedalat.
Soneria, initial blocata a fost repusa in functiune cu ajutorul uleiului minunat de masina de cusut. Deci condorul are si glas!
Levierul franei de fata, construit din platbanda de otel dispusa vertical pentru a preveni deformarea. Frana fata nu este atat de eficienta si ma duce cu gandul unei alte utilizari, ar fi putut fi folosita la curatarea cauiciucului de fata de noroi sau zapada..
anul de fabricatie.
Antifurtul antic a carui cheie nu mai exista... dar pe care o asteapta, spera ca va fi facuta de vreun mester lacatus.
Pedalele mari si serioase odata cu angrenajul cu o foaie groasa, lant lat si un pinion la fel de gros!
Saua de piele care cu timpul s-a latit a fost legata cu sfoara pe sub in trecut pentru a isi mentine forma, a primit un tratament scurt cu ulei de ricin. Saua dispune de doua arcuri pe spate si un arc elicoidal dublu pe fata, acestea avand rol de amortizare pentru tancul de 25 de kg.
Pompa de fier a carei garnitura de cauciuc era tocita a primit o noua garnitura din piele si o picatura de ulei pe interior, a prins si ea viata din nou.
Butucul de fata cu acelasi gresor dragut din alama cu capacel. Un butuc cu flase medii dar cu un ax gros fara pic de uzura pe conuri
O poza din mers cu ghidonul superb care nu se deosebeste deloc de celalalt Condor al lui Andrei. O teava groasa care curbeaza lin parca desenat de o pana. Extrem de confortabil si cu o forma clar deosebita.
De asemenea o gramada de accesorii originale pastrate intr-o stare excelenta, gentuta din piele cu scule ( cu toate sculele inauntru chiar gravate condor).
Rotile sunt originale, desi par mici si intradevar sunt, exista un motiv. Bicicleta este de curier de armata si este facuta sa mearga pe drumuri de tara sau cu noroi, rotile de 26X1/2 (590) , specifice de altfel perioadei, ajuta la stabilitate si previn adunarea noroiului intre cauciuc si aripa.
Este echipata cu doua faruri Lucifer elvetiene care functioneaza perfect, cel mic fiind atasat de dinam.
Butucul spate Sachs Torpedo cu gresor cu capacel care ajuta la lubrefierea butucului fara a fi demontat.
Dinamul, atat de silentios si cu o frecare pe care nu o mai simti odata ajuns a 25 km/h, inertia bicicletei fiind mare , singura ta grija va fi sa nu te opersti din pedalat.
Soneria, initial blocata a fost repusa in functiune cu ajutorul uleiului minunat de masina de cusut. Deci condorul are si glas!
Levierul franei de fata, construit din platbanda de otel dispusa vertical pentru a preveni deformarea. Frana fata nu este atat de eficienta si ma duce cu gandul unei alte utilizari, ar fi putut fi folosita la curatarea cauiciucului de fata de noroi sau zapada..
anul de fabricatie.
Antifurtul antic a carui cheie nu mai exista... dar pe care o asteapta, spera ca va fi facuta de vreun mester lacatus.
Pedalele mari si serioase odata cu angrenajul cu o foaie groasa, lant lat si un pinion la fel de gros!
Saua de piele care cu timpul s-a latit a fost legata cu sfoara pe sub in trecut pentru a isi mentine forma, a primit un tratament scurt cu ulei de ricin. Saua dispune de doua arcuri pe spate si un arc elicoidal dublu pe fata, acestea avand rol de amortizare pentru tancul de 25 de kg.
Pompa de fier a carei garnitura de cauciuc era tocita a primit o noua garnitura din piele si o picatura de ulei pe interior, a prins si ea viata din nou.
Butucul de fata cu acelasi gresor dragut din alama cu capacel. Un butuc cu flase medii dar cu un ax gros fara pic de uzura pe conuri
O poza din mers cu ghidonul superb care nu se deosebeste deloc de celalalt Condor al lui Andrei. O teava groasa care curbeaza lin parca desenat de o pana. Extrem de confortabil si cu o forma clar deosebita.
salutare!am si eu una dar nu gasesc anvelope ptr. ea.stii cumva vreun magazin in romania care vinde asa ceva?
RăspundețiȘtergerenu exista in magazine anvelope marimea asta.. din pacate... dar daca vrei iti las un link pe mail cu un site care vinde toate piesele de pe bicicleta asta. andrei.gruia@gmail.com
RăspundețiȘtergere